انتخاب رشته و هدایت تحصیلی

مخصوص پایه های هفتم ، هشتم و نهم

انتخاب رشته و هدایت تحصیلی

مخصوص پایه های هفتم ، هشتم و نهم

درباره اینکه دانش آموزان نهم و هشتم و هفتم تصمیم رشته خود را بگیرند

  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته

تأثیر تمامی نمرات دوره متوسطه اول دانش‌آموزان، با ضرایب اختصاصی هر یک از آنها در زمینه‌ها و رشته‌های تحصیلی بر اساس نمرات پایانی نوبت دوم (خردادماه) پایه‌های هفتم، هشتم و نهم صورت می‌گیرد ضمناً در دروسی که فاقد نمره پایانی است، نمره سالانه ملاک عمل است که این فرآیند به صورت سیستمی در سامانه پرونده الکترونیکی مشاوره صورت می‌گیرد.

آزمون‌های مشاوره‌ای (30 امتیاز): در مجموع دو آزمون رغبت‌ها (عمومی ـ‌ اختصاصی) و توانایی‌ها از دانش‌آموزان پایه نهم (با توجه به امکانات و شرایط مدرسه و منطقه و تصمیم کمیته هدایت تحصیلی ـ شغلی منطقه/مدرسه) به یکی از سه شیوه برخط، غیر برخط و کاغذی گرفته می‌شود.

جهت اجرای مطلوب آزمون‌های مشاوره‌ای، مشاوران به صورت فرآیندی نسبت به آگاه‌سازی دانش‌آموزان از نقش این آزمون‌ها در خودشناسی و انتخاب همخوان‌ترین شاخه، زمینه و رشته تحصیلی اقدام نموده و سپس تمهیدات اجرایی لازم را برای اخذ آزمون‌های مشاوره‌ای دانش‌آموزان، فراهم می‌کنند.

نظرخواهی از دبیران (10 امتیاز): مشاوره مدرسه از ابتدای هر سال تحصیلی با حضور مستمر در جلسات شورای معلمان، علاوه بر ارائه اطلاعات مربوط به نحوه هایت تحصیلی ـ شغلی دانش‌آموزان و نقش معلمان در شناسایی استعدادها، رغبت‌ها و توانایی‌های آنان، نسبت به آشناسازی معلمان با نحوه تکمیل نمودن برگ مربوط در سامانه هدایت تحصیلی ـ‌ شغلی اقدام می‌کند.

بیشتر بدانید

  • ۹۶/۰۷/۳۰
  • سید حسین سمائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی